pemantau

Cuba Tekan Kalau Nak Tengok Apa Yg Terjadi

Saturday, 28 April 2012

Cara Betul Menggunakan Lulur Badan @ Bahan Sental

Views
Mood: Bingung..toink2~
Muzik: Hot fm yo!

Assalamualaikum guys~

Ptg2 mcm ni  ika nak share info yg ika dpt iaitu cara betul menggunakan lulur badan @ bahan sental bg sesapa yg gna r.. Sesapa yg gna sabun buku cap kapak,harimau, tok harimau smua x berkaitan ye...hehehehe~



  • Individu perlu mandi terlebih dulu bg melembapkan kulit supaya daki & kotoran senang disental keluar serta mengelakkan kulit terasa pedih.
  • Selepas mandi, badan dibiarkan dalam keadaan separuh lembap utk dilumurkan dengan bahan sental. Biarkan seketika perlu pada badan sebelum ia digosok. Proses ini perlu dilakukan secara lembut dan perlahan-lahan utk mengelakkan kerengsaan pada kulit.
  • Proses untuk melakukan sental badan perlu dimulakan di bahagian belakang badan terlebih dulu sblm ke bahagian hadapan.
  • Selepas bahan sental hampir kering, badan disental perlahan dgn cara membulat dari kaki ke bahu dan lengan sehingga selesai dan diakhiri dgn mandi serta membilas utk membersihkan badan daripada bahan lulur terbabit.

Mungkin ramai dah tau cara ni or may be yg xtau or may be melulur dgn cara yg salah orrrrr whateva ar... hehe... Tp kamoo2 bleh ja nak bt lulur ni kat spa2 yg ada kat luar skrg ni.. dah bnyk sgt dah skrg ni..*fulus manyak bleh r.. hehe..So sesapa yg ska melulur sndrian berhad bt kat rumah 2 ikut la cara yg betol okeiii..*berjam jam r dok dlm toilet..kihkih  ^_^

Sumber : Harian Metro





Comments
2 Comments

2 pengomen yang komen:

  1. Blogwalking ! Salam ziarah blog awak..Nice blog..and the most important I've Done follow you.. Follow me okay :)
    http://anakpakciknasir.blogspot.com.

    ReplyDelete